Dit zijn de 4 leefregels die ook jou kunnen helpen stress te verminderen. 

 1. LUISTER NAAR JE LICHAAM
Geef je lichaam altijd voorrang. Eet als je honger hebt, slaap als je moe bent, drink als je dorst hebt. Hoe vaak stel je zo’n behoefte niet uit omdat je even iets af wilt maken, anderen niet wilt lastig vallen of denkt dat het op dat moment niet kan? 

2. VOLG JE INTUÏTIE
We leren allemaal te vertrouwen op ons verstand. Maar dat is maar 2% van ons brein. Intuïtie maakt gebruik van die andere 98% en heeft je dus veel betere oplossingen en mogelijkheden te bieden. 

3. KIES VOOR VREUGDE EN PLEZIER
Vraag jezelf bij alles wat je doet of kiest af, maakt deze keuze me blij? Word ik hier lichter van of voelt het zwaar. Vaak doen we veel dingen omdat we denken dat die moeten, zonder te zien dat we een keus hebben. 

4.  STOP OP TIJD
Over je grenzen gaan put je mentaal en fysiek uit. Vaak houd je dat best een tijd voel, maar dan ineens is alle energie op. Wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Ook als je iets leuks aan het doen bent!

Lukt het niet om ze toe te passen?

Of denk je bijvoorbeeld, dit lukt me toch niet? Dan zijn er oude ervaringen en overtuigingen die zoveel onbewuste stress veroorzaken dat ze je  daarin blokkeren.  

Ik (en de paarden) kunnen je helpen die onbewuste patronen op te sporen en los te laten. Zodat ook jij je weer goed, blij en energiek kan voelen.

 Wil je nog specifieker weten hoe we dat gaan doen? Lees hier.